fotobudka kraków
fotobudka kraków
Poradnik – czym się kierować przy wyborze fotobudki

Wiele Par Młodych, by uatrakcyjnić swoje przyjęcie decyduje się na wynajem fotobudki.
Przeglądając ogłoszenia można natknąć się na tysiące ofert wynajmu, którą więc wynająć?
Prezentujemy krótki pomocnik przy wyborze fotobudki:

Jak wiadomo pierwszoplanową rolę odgrywa tu CENA. Wynajęcie fotobudki na 3 godziny waha się od 500 zł do 1000 zł. Czym to jest zróżnicowane? Czym się kierować przy wyborze?

1. Sprzęt
Zacznijmy od jakości zdjęć. Jak wiadomo, każdy chce wyjść na zdjęciu naturalnie, bez dziwnych odbić na twarzy, czy bez swojego cienia widocznego na tle z tyłu. Dlatego na pierwszy rzut idzie oświetlenie fotobudki.
Obecnie na rynku są dwa rodzaje fotobudek.
a) fotobudki ze stałym oświetleniem z możliwością regulacji natężenia światła,
b) fotobudki z lampą błyskową.

Robiąc zdjęcie fotobudką a) zdjęcie mamy doświetlone z każdej strony, gdyż aparat znajduję się wewnątrz lampy. Takie oświetlenie dobrze sprawdza się w ciemnych pomieszczeniach, nie trzeba tu nic doświetlać dodatkowymi lampami.
W przypadku fotobudki b) wykonane zdjęcie mamy jedynie doświetlone od góry, gdyż lampę mamy nad aparatem. Efektem tego jest nierównomierne oświetlenie fotografowanej osoby, cienie pod oczami, pod nosem. Często się zdarza, że osoby na zdjęciach mają przymrużone oczy od „uderzenia” błysku fleszu.

Drugim kluczowym elementem jest to jakim aparatem są robione zdjęcia. Można się spotkać, że w fotobudkach znajduje się zwykły aparat kompaktowy, a w najgorszym wypadku kamerka internetowa.
Dlatego lepiej dopytać się przy wyborze fotobudki, jaki aparat się w niej znajduje. Standardowo obecnie można spotkać aparat firmy Canon 1200D.

Następnym krokiem jest drukarka. Ważne jest tutaj to, by fotobudka posiadała drukarkę odpowiednią do tego typu zadań. Istnieje wiele drukarek, lecz nie każda się do tego nadaje – jedne drukują bardzo długo, w innych zaś trzeba co 20 zdjęć dokładać papier.
Dlatego najlepszą opcją będzie wybranie fotobudki z drukarką termo sublimacyjną DNP RX1.
Technologia termosublimacji charakteryzuje się szybkimi (12 sekund), suchymi wydrukami. Zdjęcia są bardzo trwałe, odporne na wodę oraz nie blakną pod wpływem czasu (odporne na promieniowanie UV).
Dzięki systemowi rolkowemu, nie trzeba wymieniać papieru co kilkanaście zdjęć. Ładując do drukarki media (papier+folia) możemy bez przerwy drukować aż do 700 zdjęć.

2. Bezpieczeństwo
Wynajmując fotobudkę warto dowiedzieć się czy sprzęt posiada odpowiednią instalację elektryczną. Istotne jest tu, by w fotobudce znajdował się szereg zabezpieczeń tj.: przeciwprzepięciowych, różnicowoprądowych i nadprądowych. Dzięki takiej instalacji, bez obaw będziecie mogli używać fotobudki, nie bojąc się, że Was porazi.
Dobrze też jest dopytać czy fotobudka posiada dokument PPOŻ. Wtedy wiadomo, że urządzenie charakteryzuje się odpornością na zewnętrzne źródła podpalania oraz wykazuje brak możliwości wywołania przez nie pożaru sąsiednich materiałów.
Na wielu imprezach okolicznościowych, weselach biorą udział dzieci. W bezpieczeństwie o ich troskę należy dopytać czy w fotobudce zamontowany jest uchwyt wieloosiowy dający możliwość ustawienia aparatu fotograficznego w dowolnej pozycji.
Dzięki temu dzieci nie muszą stawać na krzesełkach, podestach, stolikach co w zamieszaniu może doprowadzić do wypadku, poprzez spadniecie, np. z wysokiego krzesła.

3. Tła i gadżety
Na pewno chcecie, by Wasze zdjęcia miały „smak”, dlatego znaczącym elementem jest tło. Do wyboru mamy dwie opcje. Zwykłe tło winylowe oraz tło green screen.
Technologia green screen jest to usuwanie tła i zastępowanie go dowolną grafiką. Dużo fotobudek oferuję tą opcję zamiast tła winylowego.
Z doświadczenia nie polecamy tej opcji naszym klientom, gdyż wygląd tych zdjęć nie jest zadowalający, a mianowicie na obramowaniu osoby można ujrzeć kontury koloru zielonego. Wszystko wygląda sztucznie i nieprofesjonalnie.
Lepiej więc wybrać fotobudkę, która posiada kilka teł winylowych do wyboru, niż tą gdzie jest green screen i tysiące grafik do podmianki.

Kierując się dobrą zabawą, fajnie jest się poprzebierać w różne maski, okulary, peruki – trzymając w reku karabin czy napis na patyczku. Dlatego warto zwrócić uwagę na ilość gadżetów. Im większy wybór tym lepsza zabawa. Minimum 100-200 gadżetów to podstawa udanej imprezy.

4. Wygląd i estetyka
Jeżeli zależy Wam, by wszystko komponowało się estetycznie wśród pięknej sali, gdzie dekoracja zapiera dech w piersi, należy rozejrzeć się za fotobudką wykonaną przez profesjonalnego producenta. Taka fotobudka prezentuje się schludnie, estetycznie, zgrabnie oraz mamy gwarancję, że nie popsuje wizerunku całej imprezy.
W ofertach można spotkać mnóstwo fotobudek – samoróbek, wykonanych w garażu z szafek z IKEI, ze skrzyń typu CASE lub wyglądających jak choinka – święcąca tysiącami kolorów nadająca klimat remizowy.
Wiec czy jest sens zaoszczędzić te 100-150 zł, by owa atrakcja wyglądała obciachowo? Raczej nie!

Nasza fotobudka spełnia powyższe wywody. Poniżej dokładna specyfikacja urządzenia:

– oświetlenie: lampa pierścieniowa LED 4500lm (50W) o neutralnej barwie 4000K, wraz z możliwością regulacji natężenia światła,
– komputer All In One ASUS ET1620IUTT z dotykowym ekranem 16″,
– aparat CANON EOS 1200D z obiektywem EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 DC III, wraz ze stałym zasilaczem (nie trzeba zmieniać/ładować baterii podczas imprezy),
– uchwyt wieloosiowy dający możliwość ustawienia aparatu w każdej pozycji (przydatny do fotografowania osób niskich),
-drukarka termosublimacyjna DNP DS-RX1,
– instalacja elektryczna z zabezpieczeniami – przeciwprzepięciowymi, różnicowoprądowymi i nadprądowymi,
– deklaracja bezpieczeństwa PPOŻ,
-deklaracja zgodności CE.

Fotobudka na wesele Kraków, Tarnów, Katowice, Kielce. Stawiamy na jakość naszych usług!